Memurlar Net sitesinde yer alan öğretmenlerin meslekten ihraç kriterleri

Kamudan ihraç edilen binlerce kişi arasında en dikkat çeken kurum çalışanları MEB personelleri oldu. Meslekten ihraç edilen öğretmenlerin ihraç kriterleri Memurlar Net sitesinde değerlendirilmiş. Öğretmenler İçin olarak bizde bu değerlendirme üzerinden yorumumuzu yapacağız.

EDİTÖR:    01 Aralık 2016 Perşembe, 01:06
Memurlar Net sitesinde yer alan öğretmenlerin meslekten ihraç kriterleri

Memurlar Net sitesinde yer alan öğretmenlerin meslekten ihraç kriterleri değerlendirmesi

Şu ana kadar yayımlanan 3 adet Kanun Hükmünde Kararname ile binlerce öğretmen FETÖ soruşturması kapsamında meslekten ihraç edildi. Yayımlanan KHK’lerde göreve iade edilen öğretmen sayısı beklentinin altında kalmıştı. Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz ve Müsteşar Yusuf Tekin tarafından ” HATA PAYI ÇOK AZ” “İHRAÇLARDA HATA YAPILMADI” ifadeleri sürekli dile getirildi. Özellikle Sayın Bakanın TBMM Genel Kurulunda öğretmenlerin ihraçları konusunda gelen sorulara Genelkurmay imamının öğretmen olduğunu açıklaması ve darbe sürecinde FETÖ’nün öğretmen ayağının çok önemli bir yere sahip olduğunu belirtmesi kamu personel haber içerisinde yankı bulmuştu.

ÖĞRETMENLERİN İHRAÇ KRİTERLERİ

ogretmenlericin.com olarak bu haberimizde biraz önce Memurlar Net sitesi tarafından hazırlanan öğretmenlerin meslekten ihraç edilme kriterleri değerlendirmesini analiz edeceğiz.

AKTİF EĞİTİM-SEN ÜYELİĞİ

Meslekten ihraç edilen öğretmenlerden suçsuz olduklarını belirtip sitemize yüzlerce mesaj gelmektedir. Genellikle gelen mesajlar Aktif Eğitim-Sen üyeliğinden dolayı ihraç edilen öğretmenlerden geliyor. Memurlar Net sitesi ihraç kriterlerinde ana omurgaya sahip kriterin Aktif Eğitim-Sen olduğunu belirtmektedir. Bu ifade yerinde bir ifade olup meslekten ihraç edilen öğretmen ve yöneticilere baktığımız zaman Aktif Eğitim-Sen üyeliklerinin ağır bastığı görülmektedir. 30 bin ihraç içerisinde 20 bin civarı ihraç Aktif Eğitim-Sen üyeliğinden gerçekleşmiştir. Haberde Aktif Eğitim-Sen üyeliğinde bir yıldan fazla kalanların ihraç edildiği buna ek olarak da 15 Temmuz darbe girişimine yakın bir sürede (Nisan-Mayıs-Haziran-Temmuz) kısa süreli üyeliklerden dolayı da ihraçların gerçekleştiği belirtilmiştir.

Eksik Bilgi Var

Bu bilgide 1 yıldan az Aktif Eğitim-Sen üyelikleri olanların da ihraç edildiği görmezden gelinmiştir. Aylar önce sendikadan istifa edenlerin de meslekten ihraç edildikleri bilgisine yer verilmemiştir. Burada FETÖ ile bağı olmayan sadece sendika üyeliğinden dolayı ihraç edilenlerin mağdur olduğu dile getirilmelidir. Meslekten ihraç kriterleri arasında gösterilen Aktif Eğitim-Sen üyeliğinin tek başına kriter olmadığı belirtilse de sadece sendika üyeliğinden dolayı ihraç edilen öğretmen, yönetici, MEB personeli olduğu gerçeği görmezden gelinemez. Bu konuda ya MEB yetkilileri tarafından verilen bilgilerde eksik var ya da ihraç edilen kişilerin hangi kriterlere sahip oldukları bilinmiyor.

BANK ASYA KRİTERİ

Meslekten ihraç kriterleri arasında tek başına bankanın kriter olmadığını belirten site editörleri bu konuda sadece bankada hesabı olanların meslekten ihraç edilmelerini değerlendirmeye almamışlardır. Pasif ve kullanılmayan Bank Asya hesabından ya da kredi çekilmiş bir hesaptan dolayı meslekten ihraç edildiğini belirten ziyaretçilerimizin yorumları mevcuttur.

ÖZEL OKUL KRİTERİ

Çocuğunu FETÖ özel okullarından birisine gönderdi diye meslekten ihraç uygulanmadığı konusunda genel bir doğruluk payı bulunmaktadır. Öğretmenler İçin olarak yaptığımız araştırmalarda çocuğu özel okula gidenlerden ihraç edilenler olduğu gibi ihraç edilmeyenlerde bulunmaktadır. Bu konuda uygulanan ihraçlarda Kaymakamlıklar, Valilikler tarafından kişi hakkında Bakanlığa verilen bilgiler önemli rol oynamıştır.

KİMSE YOK MU DERNEĞİ BAĞIŞ

Bu derneğe bağış yapanlardan meslekten ihraç edilen kişi bilgisi tarafımıza da gelmemiştir. Bağış yapıp meslekten ihraç edilen personel MEB tarafından farklı bir kritere de takılmış olabilir.

İHBAR DİLEKÇELERİ

Memurlar Net meslekten ihraç edilme kriterleri arasında ihbar dilekçelerinin rolü olmadığını belirtse de Başbakanlık tarafından isimsiz ihbar dilekçeleri genelgesi yayımlanana kadar bu dilekçeler ve şikayetler önem arz ediyordu. İşin çığırından çıkmasından dolayı buna tedbir uygulanmaya başlandı. Dilekçelerin merkez teşkilatı tarafından hassasiyetle incelendiği bilinmektedir ancak bu dilekçeleri dikkate alarak uygulayan mülki amirlerin ne derece hassasiyet gösterdiği tartışılmalıdır.

BYLOCK UYGULAMASI

Terör örgütünün kendi aralarında özel olarak iletişim sağlamalarına aracı olan ByLock uygulaması herkesin ortak olarak gördüğü en somut kriterdir. GSM hatlarından dolayı yapılan yanlışlıkların da soruşturma sürecine dahil edilmesi suçsuzların mağduriyetlerini gidermeye vesile olacaktır. ByLock uygulaması kullananlar ihraç kriterlerinde önemli bir yere sahiptir.

Öğretmenler İçin

69 Yorum

  1. Beyza

    1 Aralık 2016 at 01:19

    Bulunduğum şehirde tam eğitim veren okula geçmişte çocuğumu gönderdiğim ve yine geçmişte ev kredisi çektiğim için ihraç oldum, sizlere soruyorum bunlar ihraç sebebimidir?

    • Erdem Varansever

      1 Aralık 2016 at 01:25

      Evet bunlar Allahtan korkmayan, yarın bunun hesabını nasıl veririm diye düşünmeyenler için ihraç kriterleri. Hatta bu kriterler ile sizi asadabilirler. Yetmez cesedinizi de hainler mezarlığına gömebilirler. Ama şunu unutmasınlar ki Allah’ın adaleti milim şaşmaz. O gün geldiğinde pişmanlıkta fayda etmez.

    • RAİFE YELİZ AKTAS

      3 Aralık 2016 at 22:22

      Eşim ihraç 4-5 aydır bizi bu duruma düşünenleri Allah a havale ediyorum.2 küçük çocuğuma yinede vatan sevgisini vatanıma hayırlı olsunlar diye uğraşırken bu günlerin son bulacağı ümidi ile yaşıyorum.
      Sendika kritere devlet vatandaşını koruyup kapatsaydı bankaya para yatıranlar ev ödemesi yapıyoruz o tarihlere denk geldi diye hangi delille suç sayılıyor lütfen adalet istiyorum.Eşim yaşadıkları yuvamizda yaşadıklarımız akbaların sadakası ile nereye kadar haklarımız ne olacak hakkıyla hizmet ettik bu ülkeye sabıka yok herhangi bir suç sayılacak bir işlem yok kimse görmüyor bu adaletsizliği haksızlığa dur diyecek yok mu

  2. Öğretmen esii

    1 Aralık 2016 at 01:22

    !!Bylook yok
    !!Bank Asya yok
    !!Okullarına gitmiş bir çocuğum yok
    #15 aylık aktif sen üyeliği ve 2015 Nisan da istifa var#
    #15 temmuzdan 15 ay önce istifa söz konusu#
    Eski müdürün baskısı ile olunmuş bir ÜYELİK
    SAYIN EDİTÖR;Bizim ihracimizla ilgili düşünceleriniz nedir acaba öğrenmek isterim?

    • Sendika Müstefisi

      1 Aralık 2016 at 09:15

      Tartışmasız, kesinlikle en önemli kriter sendika! 4 ay her gün değil her saat(uykuda bile) düşünüyorum, kıyaslama yapıyorum, analiz-sentez derken ulaştığım sonuç= SENDİKA!Tek kriter sendika olunca doğal olarak, yetkililer hata oranında haklı!!!! AMA; kriterlerinde haksız ve hukuksuzlar çünkü eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz!! Balık baştan kokyuğu zaman balığın gerisi de mutlaka kokar ve yenmez! Kraldan daha çok kralcılar, işgüzar MEB yöneticileri yaranmak adına en az 25 bin masumu cayır cayır yaktılar!!!
      Ama burası Türkiye!! Kolay atılan kolay geri döner diye ümit ediyorum. Çünkü sayı olağan üstü çok abartılı!!! Zaten sendikanın toplam üyesi kadar ihraç var! Böyle bir tasarruf kabul E D İ L E M E Z!!! İnşallah, geniş çaplı, %0 tolerans, %100 şüphe düşünceli ve ders vermek amacı da olan bir OHAL tedbiridir diye düşünmek istiyorum!

      • Levent

        1 Aralık 2016 at 17:02

        Allah razı olsun sizden bizim duygularımızı düşüncelerimizi aynen dile getiriyorsunuz Ben de sadece sendika üyeliğinden dolayı Mart 2015 te istifa etmeme rağmen ihraç edildim Allah büyük diyorum

  3. Mehmet

    1 Aralık 2016 at 01:40

    Meb den 672 khk da 28000 civarı ogretmen ihraç edildikten çok sonraları asılsız ihbar lara tedbir uygulandı. Yani iş işten çoktan geçmiş. Zaten hedefe konulan öğretmenler volta geriye bir daha iade edilmeyecek şekilde IHRAÇ edilmişti. Memurlar nete günaydın

  4. Mehmet

    1 Aralık 2016 at 01:45

    Sendikaya uye olmak, hatta istifa etmesine rağmen suç. Iyi, guzelde bu sendikanın yasal olduğunu 2 ocak 2014 tarih 18295 sayılı resmi yazıyla 81 ile gönderen. meb Hadi sonradan anladı Feto ile ilişkili olduğunu sendikanın . Tamam da sen bile 15 temmuzdan sonra anladiysan saf öğretmene kendine tanıdığın masumiyeti neden tanımıyorsun

    • Levent

      1 Aralık 2016 at 17:04

      Evet aynen öyle

  5. Mehmet

    1 Aralık 2016 at 01:48

    Mebin yasal olarak tanıttığı sendikaya uye olan ogretmen hukuksal ihraç edilmemeli

  6. Mehmet

    1 Aralık 2016 at 01:54

    Anayasamızın 51.m.1.fıkrası; Çalışanlar ve işverenler, üyelerinin çalışma ilişkilerinde, ekonomik ve sosyal hak ve menfaatlerini korumak ve geliştirmek için önceden izin almaksızın sendikalar ve üst kuruluşlar kurma, bunlara serbestçe üye olma ve üyelikten serbestçe çekilme haklarına sahiptir. Hiç kimse bir sendikaya üye olmaya ya da üyelikten ayrılmaya zorlanamaz.

  7. Hüzün

    1 Aralık 2016 at 06:28

    Yasal olmayan hiç bir kurumla işim olmadı olmazda madem devlet onayladı bizlerde üye olduk bu sebepten ihraç olduysak kandırıldık demektir.

  8. Kasım

    1 Aralık 2016 at 07:56

    Kasım 2015 te aktifsenden istifa ettim. Bylock yok. Bankasya yok. Çocuğumu özel okula göndermedim.
    MEB’İN KARARI: 672 KHK ile ihraç
    MEB’İN SAVUNMASI: İhraçlarda hata yok. Adaletten şaşmadık. Çürük elmaları ayıkladık. (Hepsi slogan)
    BENİM SAVUNMAM: Yasal olan ve istifa edilmiş sendikadan ihraç edildim. Soruşturma yok. Savunma isteme yok. Suçun tebliği yok. Allahıma MEB yetkilileri manav işletselerdi çürükleri ayıramadıklarından manavı batırırlardı:):)

    • Saniyr

      2 Aralık 2016 at 14:11

      Süper

  9. Adalet

    1 Aralık 2016 at 08:15

    Sayın editör sadece sendikadan ihraç olanlar size Tc dahil bilgilerini verse sizde sendikadan dolayı ihraç olmadı diyen siyasetçiler teyit yaptıysanız. olur mu? Ben eylül 2015 te sendikadan istifa ettim. 2010 yılından kalma banka hesabı. Var kredi kartina bağlı idi para hareketi yok karti kapatınca hesabı da kapattim zannediyordum.

  10. Fatma kavci

    1 Aralık 2016 at 08:25

    Hiç allah korkusu yok birde utanmadan şöyle diyorlar ana govde temizlendi la biz ana gövdeysek yurt disina kaçanlar kim acaba çok komik insanlara bunu yutturabilirsiniz ama allahı unutmayiniz

  11. Hakan hoca

    1 Aralık 2016 at 08:34

    Ben de dahil savunmamiz hep ama istifa ettim, ama hesabi kapattim seklinde oluyor. Ve bakalnligim yaptigi hukuk disi isleme hak vermis oluyoruz.onlar yanlis yapiyor biz de destek oluyoruz bir nevi. Her vatandasin engelsiz yapabildigi seyi yaptik ve suclu degiliz. Bu kadar..!!!

  12. Salih

    1 Aralık 2016 at 08:36

    Canım ülkem insanı nasılda cezalandiriliyor. devletimi milletimi hep sevdim. Hayatım boyunca bir uyarı bile almadım. Sevilen ve başarılı bir öğretmenim. Kul HAKKInin hiçmi önemi yok. Suçlu olanlar cezasını çeksin ama masum olanlar neden cezalandırılıyor. Yasal olan işler suç olamaz.
    Sendikadan istifa etmiştim
    Bankasya ya para yatırmadım
    Çocuğumu okuldan almıştım
    Baylok yok
    Darbeye dur dedim, Fetöye lanetler okudum
    Daha ben ne yapabilirim.
    Hayatin benim için bir anlamı kalmadı.

  13. Ayse

    1 Aralık 2016 at 09:12

    Ya bunların ne yaptığı belli değil. Bnde esimde sendikadan ihrac iz. Ama başka bir kurumda çalışan ve iki hafta cezaevinde kaldıktan sonra dışarı çıkan telefonunda baylok olan bir buçuk sene önce başka telefonuna yüklenmiş diye savcıya da itiraf ta bulunan ve bizzat tanıdığım bu kişi ve bunun gibiler hala daha açıkta belkide dönecek ler. Ne yapayım ya artık şu içimdeki kalbimi sokup atası geliyor.ne olur ya adil olun artık. Yasal olmayan şeyler hem ihrac olmuyo biz ihrac.bumu adalet. Yazıklar olsun.bunun hesabını nasıl verecekler öbür tarafta.bn artık canıma vazgeçtim. İnsanlardan nefret ettim.ölecez ya bundan ötesi varmı. Hicmi korkmazlar Rabbimden bu insanlar.öbür tarafta kriter m iRiver yok.bakalım nasıl çıkacaklar Rabbimin huzuruna.

  14. can

    1 Aralık 2016 at 09:16

    sabah sabah memurlar netin haberini okudum sinirlerim gerildi.bunların dünyadan haberleri yok veya yanlı haber yapıyorlar

    • can

      1 Aralık 2016 at 09:17

      bu haberiniz için teşekkürler

  15. 11111

    1 Aralık 2016 at 09:42

    Memurlar nette çıktı bu haber. Bende şu yorumu yaptım yayınlamadılar aynı yorumu burda yazıyorum. “Bu haber kamoyu oluşturmak için ısmarlama yapılmış bir haberdir. Sadece ocak 2015 de çıktığım sendikadan dolayı ihraç oldum. Sadece tek kriterden ihraç yapılmadığı doğru değildir. Hatta 5-6kriterden bahsediyolarki tamamen gerçeklei saptırıma gündem oluşturma çabasıdır. Milli eğitim çıksın açıklasın ohalde kriterleri. Herkes görsün doğruları yanlışları. Hem sendikadan ihraç sadece mebde var. Neden diğer bakanlıklarda yok. Milli eğitim bu konuda geri adım atmalı. Çünkü hata yaptılar”

  16. ugur

    1 Aralık 2016 at 09:53

    ya bu malum site tam bir yalan haber yeri ne derlerse onu yazıyorlar sendika tek kriter değilse o zaman diğer kriterlere göre nereye uymuşum söyleyin AÇIKLAYIN SUÇUMU bıktım bu yalan söylemlerden. halkı yanlış yönlendirmekten başka dertleri yok.Yaptığınız hata Allah katında görülüyor .Ülkede insanlar nasıl da yanlış yalan yönlendirliyo ayıptır ya .Bunu yazan da günaha giriyor inanan da bu günaha ortak oluyor.öf ki öf.

  17. Vahdettin AÇGÖZ

    1 Aralık 2016 at 10:05

    Sayın editör merhaba sizin nezdinizden tüm ülke halkıma sesleniyorum.Rabbim şahittir ki benim aktif sen üyeliğmden başka hiç birşey olmadığını söylemiştim.Her ölümlü bir gün ölümü tadacaktır.Rabbimden tek dilediğim benim bu onurlu birşekilde mesleğimi icra etmemden alıkoyanları rabbim ölümlerinde gömülecek toprak bulamazsınlar çünkü hayatımda bir an bile devletime zarar verecek herhangi bir iş yapmadım.Yapmadım diyorum onlara diyorum ben Vahdettin AÇGÖZ Van da ikamet ediyorum.telefonum: xxxx.Onlara sesleniyorum eğer ki birazcık onurunuz varsa ben burdayım gelin alın beni.Yok ben haklıysam rabbim size toprak yüzü göstermesin.Artık YETER!

    • ccc

      1 Aralık 2016 at 14:46

      helal olsun kardesim. benimde sadece bankadaki pasif bi hesaptan attilar. 100 tl vardi icinde

  18. Mehmet

    1 Aralık 2016 at 10:05

    Memurlar.net in yanlı olduğunu bütün haberlerine değil, tek bir haberini inceleyerek anlayabiliyorum. Haber başlıkları büyük oranda subjektif, taraflı. Haber içeriği de genelde öznel

  19. Masum mazlum magdur

    1 Aralık 2016 at 10:08

    Yalan ne kadar da kolay söylenir oldu.Tek kriterim darbeden 1 ay önce istifa ettiğim devletin 15 temmuza kadar aidatını yatirdigi aktif eğitim sene ısrar edilerek üye olmam.Sonra sorgusuz sualsiz 1 eylülde eşim ve ben ihraç .2 çocuk ve ve bir suru ev kredisi ile akrabaların vereceği sadakalara bakıyoruz.Diger sendika üyeleri bir gün böyle bir haksızlığın kendi başlarına gelmeyeceginden nasıl bu kadar eminler .
    Kimse sendikadan dolayı ihraç edilemez.Sendikada az kaldin,cok kaldin diye bir sebeple ihraç ya da iade edilemez.Bir şey ya suçtur ya değildir.
    17/25 ten sonra giren suçludur.Eeee beni de tam o tarihten sonra üye ettiler.Madem terör örgütü idi aidatını kesip ,okullara yazı gonderseydiniz kim o sendikada kalırdı.Devletim beni korumak zorunda değil mi.Ben nerden bileyim.Allahu Teala peygamber gondermedigim,emir ve yasaklarımi bildirmedigim bi kavmi hesaba cekmem derken nedir bu ihraclarin açıklaması cevap versin biri lütfen.Allaha güvenin ihracdaslarim.O’nun adaleti elbet tecelli edecek

  20. Beyza

    1 Aralık 2016 at 10:12

    En başta 16 kriterden 5-6 uyan ihraç olacak dendi, ama sonrasında 1 kriter bile ihraç sebebi sayıldı

  21. Beyza

    1 Aralık 2016 at 10:13

    Tabiki bu onlara göre kriter, değilse yarısından fazlası yasal olan durumlar

  22. Masum mazlum magdur

    1 Aralık 2016 at 10:23

    Bir de şunu anlamıyorum
    Şimdi bir hesap yapacak olursak yorum yazan arkadaslarda lütfen yardımcı olsun bana.Ben din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmeniyim hesabım yani matematik bilgim zayıf
    Şimdi ben aktif eğitim sen üyeliğinden dolayı ihraç oldum,sozle bu sendikanın 17/25 ten sonra terör örgütü olduğu söylenmiş,ama benim haberim yok.Evimde tüplü TV.var çok nadir açılan.Gazete okumaya vaktim yok.2 çocuğum ve öğrencilerim sonrada eve gelip ev hanımlığı yaptığım için.Ayrica devlet aidatı odedigi için de sendikanın yasal olduğu sonucuna ulasiyom
    Neyse
    Şimdi ben den 3 ay da bir ,sendika ki kurulması devlet izniyle olmuş ,aktif eğitim sen sendika temsilcileri 60 lira maaşımdan kesiyor,benim hiçbir dahilim yok.Maasimi ne yatirdilarsa onu aliyom.Sonra devlet sendikanın 3 ayda bir benden kestiği parayı yani 60 lirayı benim maaş hesabima tekrar yatırıyor.Yine burada benim hiçbir dahilim yani müdahalem yok.
    Benim alın terimle atanıp kazandığım 60 lira param cebimde.
    Peki ben 1 eylülde fetö terör orgutune para yatirip destek oldum diye niye ihraç olduuuuuuuuuuum
    Suçlu ben miyim

  23. Sendika ihrac

    1 Aralık 2016 at 10:40

    16 kriterine hepsine baktım elle tutulur yasal sendika,devlet bankası olan bank asya ve bylock var gerisi fasa fiso. Ben dahil atılan başka arkadaslarlada konuştum tek kriter sendika. Kimseyi kandirmasinlar milli eğitim bakanı kendiside söyledi sendikalı olanları attık diye. Açıkta kalma suresi 18 gün atılan 50 bin memur. 18 günde 50 bin memur için bu 16 kriter hassasiyetle değerlendirildi,kuyumcu terazisi kullanıldı,suca bulasmayanlar ayiklandi oylemi? Buna kimse inanmaz.Adalet er yada geç tecelli eder. 16 kriterden hangileri varsa herkese tebliğ etsinler bilelim seffafliktan yana olanlar şimdi neden saklıyorlar.

  24. Gül

    1 Aralık 2016 at 10:45

    Benim 26 12 2013 ile 26 12 2014 arası o lanet sendikaya tam gün olarak bile 1 yıllık sendika üyeliğinden başka kriteri yok. Ve ihraç edildim . Bu haber baştan sona algı operasyonu…

  25. Aylin

    1 Aralık 2016 at 10:54

    Adalet, adalet sayin DEVLET……
    Partinin adina yakisan bir adalet bekliyoruz sizlerden. Asil suclular kurtardi pacalarini. Bircogu su an yurtdisinda. Olan gariban vatandasa oldu yine. Aidatini devletin kendisinin ödedigi sendika ihrac kriteri olamaz!!!!!!

  26. Aylin

    1 Aralık 2016 at 10:55

    Adalet, adalet sayin DEVLET……
    Partinin adina yakisan bir adalet bekliyoruz sizlerden. Asil suclular kurtardi pacalarini. Bircogu su an yurtdisinda. Olan gariban vatandasa oldu yine.

  27. sh mağdur

    1 Aralık 2016 at 11:00

    2015 yilinda istifa ettiğim sendika yüzünden öğretmenlik mesleğinden ihraç edildim.Tek kriterle ihraç etmedik diyorlar aka bakin çoğumuz böyle. ..Geri döneceksiniz diyorlardı ama artık umudum kalmadı. Rabbim yardımcımız olsun…

  28. R.S

    1 Aralık 2016 at 11:27

    MEB’den “dilekceniz incelenip, isleme konulmustur, iyi dileklerimle” seklinde mail alan kimler var acaba..?

  29. Masum mazlum magdur

    1 Aralık 2016 at 12:01

    Ben almadim,alan kimseyi de duymadim

  30. MEHMET

    1 Aralık 2016 at 12:07

    Allah FETÖ ve bu zihniyeti savunanların belasını versin. 15 Temmuz sonrası acele edilerek,incelemeden,soruşturmadan öğretmenlere kıydılar. ihbarlar,yasal sendikaya girmiş çıkmış olan en az 15 bin öğretmen..

  31. Mağdurun eşi

    1 Aralık 2016 at 12:09

    Benim eşim 2014 eylülde istifa etmişti toplam #######6 AY ÜYELIK ##### Baylok yok,banka yok,çocuğum küçük yani okula gönderme yok,idari ve adli soruşturma yok.Bu arada yalan olmasın bankasya kredi kartı kullanıyordu yıllık aidat almıyolar diye almıştık.
    Istifa etmiş etmemiş yasal sendika.
    Canım onlarda niye üye olmuşlardiyolar bende 2014 meb müdürlere yazı gönderip sendika duyurusu niye yaptıysa,milli eğtim bakanı bu sendikaya niye izin verdiyse bu kadar öğretmende bu yüzden üye oldu.

  32. İsimsiz

    1 Aralık 2016 at 12:15

    Şanslısınız,dilekçeniz işleme konulmuş.Bizimkilerden ses seda Yok.Her aradığımda inceleniyor,bekleyin deniliyor.Bir ayda cevap vermeleri gerekmiyor mu?Bir yıl mı bekleyeceğiz?Mahkemelerden zaten sonuç yok.Sağlık güvencemiz doluyor.Sağlık güvencemiz için ne yapmamız gerekiyor?Bilgisi olan arkadaş barda yazabilir mi?Göz göre göre ölüp gideceğiz.

  33. R.S

    1 Aralık 2016 at 12:40

    Önce BIMER’den inceleme/degerlendirme amaciyla bekletilmeye alinmistir cevabi geldi. Ardindan 3 kere MEB’den yukarida yazdigim cevap geldi. Ne anlama geldigi hakkinda en ufak bir fikrim yok.

    • Ayse

      1 Aralık 2016 at 12:46

      Olumlu düşünün hocam.demekki dikkate almışlar sizi.peki sendika miydi ihrac sebebiniz

      • R.S

        1 Aralık 2016 at 13:10

        Bahsedilen kriterlerden(!) bende olan yok.. muhtemelen ihbar furyasina kurban gittik..

  34. mesut

    1 Aralık 2016 at 12:43

    Arkadaslar tek kriter olayı doğru değil ben 2014 Mart ayında bu lanet sendikaya rica minnet üye oldum nisan ayında bu sendikadan ayrıldım yani toplam iki ay üyeliğim var bank Asya yok baylock yok sadece ve sadece iki ay sendika üyeliği oda 2014 de bakanın dediğine göre benim açığa alınmamam gerekirdi

  35. Murat Ateş

    1 Aralık 2016 at 13:26

    Tek kriter 2014 yılı içinde Şubat Eylül ayları arası 7 ay sendika üyeliği sonuç 672 KHK sı ile ihraç.Yetkililer haber kaynaklarını sürekli yanıltan beyanat vererek kamuoyu desteğini hep arkalarına aldılar.İnsaf vijdan ya.Demeleri lazım olan şu ki tek kriterden olsa istafa bile olsa ihraç ettik.Yanıltarak adalet olmaz.

  36. akademisyen

    1 Aralık 2016 at 14:34

    Sayın editör, ben bir akademisyenim ve bu mesleğe 20 yılımı verdim.Vatanım milletim için yıllarca mühendis yetiştirdim.
    by lock kullanmadım,
    cemaatin okuluna,yurduna,dersanesine gitmedim,çocuklarımı göndermedim.
    Bankasyaya para yatırmadım.
    Hükümete yakın sendikaya kurulduğu günden beri üyeyim.
    Hiç bir zaman sosyal medya kullanmadım.
    Kriter dediğiniz hiç biri yok bende,Şu an ihraç olmuş durumdayım. Tahminim üniversitede birileri iftira attı diye düşünüyorum. Bunları üniversiteme, valiliğe, bimere yazdım.Hiçbir yerden bir haber gelmiyor.4 aydır bekliyorum. heran bilgisayar başında bir haber olurmu diye beklemekten bıktım.Hata yapmadık izleri karıştırmadık, diye atıp tutmak kolay,rektörlere ve bunlara bilgi veren dekanlara, ihbarcılara bir baksınlar Allah aşkına Allah korkusu olmayan kişilerin heveslerine kurban olduk.Dayanacak gücümüz kalmadı,Bir an önce suçsuzlarla, suçsuzlar ayırt edilsin bitsin bu işkence.

  37. Masum mazlum magdur

    1 Aralık 2016 at 15:45

    Herkes yanilsa Allah yanılmaz.Bu söylenen yalanlar “tek sendika ihraç sebebi değilmiş” birgün ortaya çıkacak.Bizim de suçsuz olduğumuz.

    O zamanda ihraç ettiklerimiz,gozuyasli ana babalarımız ,ekmeğe muhtaç olan çoluk çocuğumuz,intihar eden canlar,yitirilen geleceğin ,hevesin,şevkin karşısına geçip BİZİ AFFEDİN,ALLAH DA AFFETSİN mi denilecek.Yoksa fetö bizi de mi kandırdı denilecek çok merak ediyorum

    Yapılacak tek şey şu,sendikaya üye olanlarin baylock vb.girisimleri yoksa geri döndurulmek.Ve devletin bir daha terör destekli olduğunu dusundugu sendika vb.seylerin kurulmasını engelleyerek vatandaşını korumak.Eger bizi vatandaş olarak gormuyorlarsa sürgün etsinler.İnsanlar 4-5 aydır helal maaşlarını anlamıyorlar.Bircok kişi önceden manevi olarak zaten bitmişti ,şimdi maddi olarak da perisaniz .Ağaç kökü yenilsin dediler ya.Benim bulunduğum çevrede ağaçta yok.Hep beton .Nolcak sorarım.Kim bizi bu hale dusurduyse,en ufak bir şekilde kalplerinden dahi oh gecirdiyse ki vatanima milletime ihanet etmediğimden zerre-i miskal şüphem yok Allaha havale ediyorum.Tez zamanda adalet tecelli etsin inşallah.Bizim sesimize kulak verip Hz .İbrahimin ateşini söndürmek için ağzıyla su tasiyan karınca kadar faydası emeği çabası geçenlerden de Allah razı olsun ebeden
    Vatanımı ve milletimi çok seviyorum.Umarim büyükler de bunu anlar ve bu yanlistan bir an önce donulsun.

  38. İsimsiz

    1 Aralık 2016 at 15:53

    Sayın editör,bu çaresizlik böyle olmuyor.Çoluk çocuk bir yere toplanıp,miting yapsak.Sesimizi bir şekilde duyursak.Sesini çıkarana bir şey olmuyor bu memlekette.Korkuttuklarının üstüne üstüne gidiyorlar.Biz de insanız.Kışta kıyamette aç kaldık!!!Belki bu şekilde insafa gelirler.Gelmezlerse bile vatandaş aczimizi görür.

  39. Hasan

    1 Aralık 2016 at 18:03

    Sayın editöre,her yorumumda, yazdıklarından dolayı teşekkür ederken editörün yorum yapanlara cevap yazmamasını anlayamadım. Acaba tek kriterlerin döneceğine ilişkin umudunu yitirdi mi? “Siyaset necasettir” buyurmuş Sivas’ın manevî değeri olan İsmail Hakkı Toprak Hazretleri. Kendisi de Sivaslı olan milli eğitim bakanının sözleri siyasi oldugu icin gerceklerle bağdaşmıyor. Sırf sendikaya üye olup Kasım 2015’te çıktığım hâlde ihraç edilen biri olarak yazıyorum bu satırları. Suizan cinayettir. Devlet yetkilileri niyet okuyarak cinayet işliyorlar. İşin aslını bilmeyenler bakanın sözlerine inanıp bu cinayete ortak oluyorlar. Ben kimseden af dilemiyorum. Çünkü hata işleyenler afdiler.

    • Editör

      1 Aralık 2016 at 18:25

      Suçsuz olan arkadaşların görevlerine dönmesi adına umudumuzu kaybetmedik.

      • Mehmet

        1 Aralık 2016 at 22:31

        Tesekkur ederiz

      • Hasan

        3 Aralık 2016 at 12:56

        Sayın editör,
        Biraz geç kaldım cevap yazmakta. Yorumuma cevap yazmanıza ve tek kriterden ihraç edilenlerin döneceğine dair ümidinizi yitirmemenize sevindiğimi belirtir ilgi ve alakanızdan dolayı tekrar çok teşekkür ederim. Sizin gibi hüsnüzan sahiplerinin olması ne güzel.
        Hüsnüzan velayettir,
        Suiza cinayettir.(İsmail Hakkı Toprak Hz.)

  40. Hüsne

    1 Aralık 2016 at 18:05

    Sayin editor iyi ki varsınız bende tek kriterde n 16 aylık 2015 kasımda istifa ettiğim sendika dan ihraç oldum banka okul abonelik byloock başka hicbirsey yok

  41. sh mağdur

    1 Aralık 2016 at 18:29

    Sayin editor hiç olumlu bir haber yok mu? Geçen hafta sendikadan istifa edenler dönecek demiştiniz.Sanirim sizde umudunuzu kaybettiniz öyle değil mi? Bizi geri döndürmeyecekler galiba.

    • Editör

      1 Aralık 2016 at 21:56

      Umudumuzu kaybetmedik anca MEB diğer kurumlara göre farklı hareket ediyor. Olumlu bir haberde zaten sizleri bilgilendiriyoruz.

  42. 672

    1 Aralık 2016 at 20:45

    Sayın editör, lütfen yazdıklarımızı yetkilere duyurun. Daha öncede sayın Numan Kurtulmuş. Sayın Nurettin Canikli ve Sayın Milli Eğitim Bakanı bu kriterleri saydılar. Söylüyorum: Aktif Sen’e 2012 Aralık ve 2013 Ocak ve Şubat 27’ye kadar üyeliğim var. Bank Asyada hesabım dahi yok, Bylook yok, Çocuğum vs okullarına gitmedi. Bağışım vs hiç olmadı, peki neden ihraç olduk? Bizim bilmediğimiz devletin bildiği bir şey mi var? Bu kadar insan yalan mı söylüyor? Siyasetcileri kandırılıyor da memurların kandırılamaz mı? Böyle bir yasa varda bizim mi haberimiz yok? Sesimizi kimse duymuyor, öyle bir algı oluştuki ihraç olan herkes suçlu. İnceleme, araştırma yapılmıyor mu? Haklı olduğumuzu ispatlamak için ölmemiz mi gerekiyor? Sanırım o zaman bir yetkili çıkar evet bu öğretmenler masumdu bu vatanın evlatları, üzgünüz…

  43. akademisyen

    1 Aralık 2016 at 22:15

    sayın editörüm akademisyenler için bir çalışma varmı, bilgilendirirseniz sevinirim

  44. Zeynep

    1 Aralık 2016 at 23:26

    Bank asyaya ocuymus gibi bahsediyorsunuz arkadaslar sendikada yine siyasi bir anlam var Allah askina 3 yil once o zamanlar normal kabul edilen bir bankaya para yatirdim diye ihrac edildim faiz karismasin dedim ev icin biriktirdigim paraya ne sendika ne bylokmudur nedir o nede diger sozde kriterlerin hicbiri yok ama ihrac oldum…bylok ve haberlesdikleri diger sistemler haric ALLAH ASKI ICIN VICDANEN SOYLEYIN HANGISI KANUN DIŞI VEYÂ VATAN HAINI OLĎUGUMUZUN GoStErgesidir dogru bir tanedir butun dunya inkar etsede dogru dogrudur…birileri konusmus kendi aralarinda kriter ilan etmis!..el altindak kriterlere uyan ahbablarini dostlarini aklamis faturasi buyuk cogunlugunun ne oldugunu anlamadigi masumlara kesilmis….bunu bu insanlara yapanlar kim alni secdeye varan Allah korkusu olan insanlar….her iki cihanda ellerim yakalarinda…oksuz buyudum gece calistim gunduz okula gittim….goztepedeki egitim fakultesindeki siralarin dili olsada konussa cok uyukladim derslerde maasima zam istemek icin bile olsa en ufak bir eyleme katilmadim insan en sevdigi ile sinanirmis bende vatan sevgimle sinaniyorum RABBiM DERiM BU SAATTEN SONRA…..

  45. Dilek

    2 Aralık 2016 at 00:19

    Sayın editör bir duyum yokmu sürecin nasıl izleyeceğine dair.kimse aciklama yapmiyo bir iyi düşünüyoruz umutlaniyoruz bir bakiyoruz ortam söylem cok farklı nasıl bitecek bu isgence bilmiyorum. Çalıştığım okulda hocamizin biri mayis 2012 sendika girisli 2015 haziran cikisli doğuda evlerinde kalmış yaklasik 2yil bu milattan sonra ama 1 ay oldu doneli.tabi onun donmesine cok sevindim bundan umutlanmalimiyiz kriterler yumusadi diye yoksa bizim sanssizligimiza uzulmelimiyiz bilemiyorum.bende sadece sendika var 2012aralik giris 2015 subat istifa yorumunuzu merak ediyorum.

    • Öğretmen esii

      2 Aralık 2016 at 13:20

      Hocam o öğretmen arkadaş nasıl ihrac olmadı pek anlamış değilim.isine döndü ise açıktaymis ozaman. 1 sene üstü ihrac cunki.siz ihrac misiniz??

      • Dilek

        2 Aralık 2016 at 14:02

        Evet aciktaydi bizle bir fakat itiraz etmis biyerlere gitmis ugrasmis tamda bisey soylemiyo.biz ihrac o acikta devam etti.bir aya yakin oldu goreve döndü. Kriterler esnetildi dediler acaba acikta olduğu icin ilk onlardan mi baslattilar bilemiyorum ne olduğunu bunu düşününce umutlaniyorum ama haberler apayri.

  46. Saniyr

    2 Aralık 2016 at 14:51

    Sonunda çıkıp ‘pardon’ diyecekler. Özrü kabahatinden büyük işler…zayıf halka bellemişler öğretmenleri; bilmem kiminden al, siyasi erkine kadar! bu işin asıl musebbipleri; voleyi vurmuş, yurt dışını bulmuş zaten. Buradaki durum, neye hizmet ettirilmekte? Süreç gösterecek. milletimizin hayrına olacak şekilde evrile diyorum.

  47. nilgn

    2 Aralık 2016 at 18:31

    sayın editör,ben neden ihraç edildiğimi hala bilmiyorum.
    çünkü;sendika yok,asyabank yok,himmet yok,çocuklarım onların okulunda değil,baylock denilen iletişim sistemini 15 temmuzdan sonra öğrendim.hatta sendikam eğitim_iş sen.hiçbir kritere uymayan ben 1 eylül de iptal edildim.18 yıllık öğretmenlik hayatım boyunca yetiştirdiğim öğrencilerimi vatan millet sevgisi güçlü çocuklar olarak yetiştirdim.böyle bir gurubun içinde bulunmadım,bulunmam da.tamamen karşı olduğum bir yapılanma.o zaman neden ihraç edildim bilmiyorum ve çok şaşkınım lütfen sesimizi duyurun

  48. hasan

    2 Aralık 2016 at 22:20

    Normalde ne sendika ne banka kriter olmamalı. Ellerine bir liste geç miş hepsini ihraç etmiş ler. Allah aşkına biraz adil olalım.
    Hem yasal hemde istifa edilmiş. Sadece kredi kartı kullanmiş bunun suç neresinde Allah aşkına peygamber hatırına biraz inceleyin. Bu kadar masumun ahı yerde kalmaz…

  49. Alp

    3 Aralık 2016 at 18:55

    ihraç edilen öğretmenlerin mahkeme sürecini takip edenler bilir.Şuan Yerel mahkemeler yetkisizlik kararı veriyorlar.Akabinde bu davaların hepsi bireysel başvuru olarak Anayasa mahkemesine gitmekte. O-hal uygulamasından dolayı Anayasa mahkemesi de yetkisizlik kararı verecek ve dosyalar Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine gidecek. Hepinizin malumudur ki ihraç edilenlerin hemen hemen hepsi hukuksuz bir şekilde, ihraç edilme sebeblerinin hiç biri yasadışı olmamasına rağmen ,ihraç edildi. Yani AİHM’den çıkacak sonuç belli ve bunun ülkemize çok büyük maddi yaptırımları olacak. Yapılan ihraçlarda adaletsizliğin olduğunu bizzat yapanlar da biliyor. Bu kadar tazminatı ödemeyi göze almayacaklardır. AİHM’sine gitmeden ihraç davaları için ohal sürecinde idari mahkemelere yetki veren bir KHK çıkabilir. Yine ihraç edilme sebeblerinin hiç biri illegal olmadığı için , idari mahkemelerin ihraçları haklı bulması mümkün değil .
    Biraz daha sabır…

  50. Saban Yilmaz

    3 Aralık 2016 at 21:56

    Sayin editor isimsiz ihbarlar basbakanligin yeni genelgesi ile dikkate âlinmayacak.Peki bu genelgeden once ihrac olanlar ne olacak lutfen bunu sayin nurettin caniklinin dikkatine sunarmisin bu genelgeden sonra bizim iademiz elzem degilmi sayin editor

    • Editör

      3 Aralık 2016 at 23:37

      Biz bu durumu birkaç kez dile getirdik zaten.

  51. Magdur saglikci

    4 Aralık 2016 at 19:08

    Nisan 2016 kapatilmis banka hesabindan dolayi saglik bakanligindan ihrac edildim.hesabimda max 50 tl vardi.sendika yok dernek yok bylock yok gazete dergi yok sosyal medya yok hicbisey yok.benim durumum ne olcak sayin editor.kafayi yiycem

  52. ugur

    5 Aralık 2016 at 11:23

    2015 Nisan da istifa ettiğim sendikadan ihraç edildim. toplam 20 ay .Hani tek krtierden ihraç edilmiyordu.Yazık koca koca adamlar yalan söylüyor üstüne üstlük suçumun ne olduğunu bilmiyorum.Soruyorum sizlere hayatımın hiç bir zamanında sohbet gitmedim bankasya bilmem kimsenin çağrısına uymam sırf yasal olduğu için oda arkadaş hatrına girdiğim sendika mı beni vatan haini ilan etti.Benden şüüphe duymuş.Yakın bakan akrabam tanıdıgım yokki kendimi yetkililere ispat edeyim hani soruşturma hani hukuk.Sen sus ey Türk.Vatan evladı düşüyor 20 yıl bu ülkeme bil fiil hakkımla okuyup hizmet ettim.Ey Resul Allah bunları görmeyenler Almanya örneği veriyor.Hani müslümandık.Vatanıma ihanet ettiğimi kanıtlayın ben daha sesimi çıkarmayacam .Yanlız şüphe duyduk diye siyasi makamlar beni hain ilan edemez ayıp.Müslüman ülkesi isek Kurana göe hareket edin hukuk devlet isek hukukla .Almanya beni bağlamaz. nasıl bir vicdan ya yitip giden yürekler yanıyor siz hala ayıp ediyorsunuz.

Yorum yazın...

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Tüm Hakları Saklıdır, Aktif URL Şeklinde Kaynak Gösterilmeden İçeriklerin Alınması Yasaktır.

DMCA.com Protection Status